Versorgung

Om udenlandske borgeres manglende mulighed for at betale portugisiske motorvejsafgifter online

Fabio Cavallazzi
  1. Launched October 2019

Andrageren klager over, at det er umuligt for udenlandske borgere at betale portugisiske motorvejsafgifter online. Han hævder, at vejafgiftssystemet uden betalingsanlæg på de portugisiske motorveje kræver forudgående betaling via installation af en elektronisk anordning eller via videooptagelse af køretøjets nummerplade. I sidstnævnte tilfælde kan førerne betale enten personligt på et postkontor eller online på det portugisiske postvæsens websted. Imidlertid anfører andrageren, at dette system forskelsbehandler udenlandske statsborgere, eftersom det på det portugisiskes postvæsens websted kun er muligt for bosiddende portugisiske borgere, som har et portugisisk skatteidentifikationsnummer, at betale online.

Thank you for your support, Fabio Cavallazzi