Rechtstaatlichkeit

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjän mukaan puolalaista poliitikkoa on pidetty vankeudessa Puolassa yli kahden vuoden ajan epäiltynä vakoilusta, mutta ilman tuomiota. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että vangitulta on viety hänen oikeutensa puolustaa mainettaan ja nähdä ja tarkastaa todisteita ja että hänen osallistumistaan vankeusaikansa pidentämistä koskeviin oikeuden istuntoihin on rajoitettu. Toukokuussa 2018 muutoksenhakutuomioistuin päätti poliitikon vangitsemisen jatkamisesta marraskuuhun 2018 saakka. Vetoomuksen esittäjän mielestä tapauksella on poliittiset motiivit. Hän kehottaa EU:n toimielimiä vastaamaan perussopimuksissa ja perusoikeuskirjassa vahvistettujen arvojen väitettyihin rikkomisiin.

Thank you for your support, M. D.
pro

contra