Rechtstaatlichkeit

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 5 weeks

Andrageren forklarer, at en polsk politiker har været fængslet i Polen i mere end 2 år under mistanke om spionage, men uden at være dømt. Andrageren mener, at den fængslede er frataget retten til at forsvare sit omdømme og til at få adgang til og se bevismateriale, og den fængslede har fået begrænset muligheden for at være til stede ved retsmøder om forlængelsen af sin fængsling. I maj 2018 gav appeldomstolen medhold i at forlænge fængslingen af politikeren frem til november 2018. Andrageren mener, at sagen er politisk motiveret og opfordrer EU's institutioner til at reagere over for påstandene om overtrædelser af de værdier, som er beskrevet i traktaterne og charteret om grundlæggende rettigheder.

Thank you for your support, M. D.