Rechtstaatlichkeit

Over de gevangenisstraf van een Poolse politicus

M. D.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Indiener legt uit dat een Poolse politicus al meer dan twee jaar in Polen in voorarrest zit vanwege verdenking van spionage, maar nog altijd niet is veroordeeld. Indiener is van mening dat de gedetineerde zijn recht is ontzegd om zijn reputatie te verdedigen en bewijsmateriaal in te zien. Bovendien is zijn deelname aan rechtszittingen met betrekking tot verlenging van zijn hechtenisperiode beperkt. In mei 2018 legde het hof van beroep een verlenging van de hechtenis van de politicus tot november 2018 op. Indiener meent dat de zaak door politieke motieven is ingegeven en verzoekt de EU-instellingen te reageren op de vermeende schendingen van de in de Verdragen en het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie verankerde waarden.

Thank you for your support, M. D.
pro

contra