Soziales

Over schadevergoeding voor lichamelijk letsel

Bert Vanhelmont
2 Supporters 2 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener maakt bezwaar tegen de indicatieve tabel op basis waarvan de hoogte van de schadevergoeding voor lichamelijk letsel wordt vastgesteld in België, onder meer bij rechtszaken. Volgens indiener is in de indicatieve tabel een vergoedingsschaal vastgelegd van 65 % voor vrouwen en 35 % voor mannen, hetgeen, ervan uitgaande dat de ernst van de schade en beperking gelijk is, discriminerend zou zijn ten opzichte van mannen. Hij heeft de Belgische Federale Overheidsdienst Justitie hierover benaderd, maar nog geen antwoord ontvangen. Hij roept op tot de nodige maatregelen zodat de indicatieve tabel niet langer leidt tot discriminatie op grond van geslacht.

Thank you for your support, Bert Vanhelmont