Soziales

2 Supporters 2 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Framställaren invänder mot den vägledande tabell som används som grund för att avgöra graden av kroppsskador i Belgien, även i mål vid en domstol. Enligt framställaren är de kompensationsskalor som anges i den vägledande tabellen 65 % för kvinnor och 35 % för män, vilket, om man antar att graden av skada och funktionsnedsättning är likvärdig, får effekten att män diskrimineras i förhållande till kvinnor. Han har vänt sig till det federala justitieministeriet i Belgien angående frågan, men har hittills inte fått något svar. Han begär att åtgärder vidtas för att avskaffa denna typ av könsspecifik diskriminering från den vägledande tabellen.

Thank you for your support, Bert Vanhelmont