Soziales

2 Supporters 2 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren protesterer mod den vejledende tabel, der tjener som grundlag for fastsættelse af grader af legemsbeskadigelse i Belgien, herunder i sager, der verserer for en domstol. Ifølge andrageren er de erstatningssatser, der er angivet i den vejledende tabel, på 65 % for kvinder og 35 % for mænd, hvilket indebærer, at mænd – ved samme grad af skade og handicap – forskelsbehandles i forhold til kvinder. Han har i denne forbindelse henvendt sig til det belgiske forbundsjustitsministerium, men har til dato ikke modtaget noget svar. Han opfordrer til, at der tages de nødvendige skridt for at få fjernet denne form for kønsbestemt forskelsbehandling fra den vejledende tabel.

Thank you for your support, Bert Vanhelmont