Soziales

2 Supporters 2 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Vetoomuksen esittäjä vastustaa ruumiinvamman vakavuutta muun muassa oikeustapauksia varten mittaavan suuntaa-antavaa taulukon käyttöä Belgiassa. Vetoomuksen esittäjän mukaan suuntaa-antavan taulukon mukainen korvausasteikko painottaa 65-prosenttisesti naisia ja 35-prosenttisesti miehiä, mikä tarkoittaa sitä, että kun on kyse samanasteisesta vammasta tai toimintarajoitteesta, miehet ovat naisiin nähden syrjityssä asemassa. Hän on ottanut asian puolesta yhteyttä Belgian liittovaltion oikeusministeriöön, mutta ei tähän mennessä ole saanut vastausta. Vetoomuksen esittäjä pyytää tarttumaan toimiin, jotta tällainen sukupuolisyrjintä saadaan poistettua taulukosta.

Thank you for your support, Bert Vanhelmont