Zusammenleben

Over niet-naleving van uitspraken van het Europees Hof van Justitie en het toepasselijke EU-recht

Christoph Klein
5 Supporters 5 in European Union
  1. Launched October 2019

Indiener verwijst naar de resolutie van 19 januari 2011 (B7-0026/2011), waarin het Europees Parlement bij de Commissie aandringt op afronding van de procedure naar aanleiding van het inroepen door Duitsland van de vrijwaringsclausule als bedoeld in artikel 8 van Richtlijn 93/42/EEG betreffende medische hulpmiddelen (ter zake van het met een EG-markering voorziene medische hulpmiddel “Inhaler Broncho Air”). Ondanks het feit dat er inmiddels diverse uitspraken liggen die bindend zijn, negeert de Commissie de resolutie nog steeds. Daardoor is deze inhalator al 20 jaar niet beschikbaar op de markt. Indiener is van oordeel dat de Commissie hiermee structureel in strijd met het EU-recht handelt. Indiener ziet geen manieren om zijn rechten geldend te maken.

Thank you for your support, Christoph Klein