Handelspolitik

Om forskelsbehandling på grundlag af nationalitet i forbindelse med skattelettelser for en første bolig i Italien

Luis Omana Garcia
  1. Launched 14/01/2020

Andrageren, der er spansk statsborger og bor i Belgien, klager over, at han ikke er i stand til at drage fordel af italienske lovbestemmelser om en nedsættelse af stempelafgiften for italienske statsborgere, der er bosat i udlandet, og som ønsker at købe en "første bolig" i Italien. Han mener, at dette er et klart tilfælde af forskelsbehandling, da han og hans partner, som allerede har en bopæl i Belgien, nu ønsker at købe et hus i Italien. Mens hans partner er berettiget til præferencesatsen for stempelafgiften, er han det ikke selv, og han er forpligtet til at betale det fulde beløb.

Thank you for your support, Luis Omana Garcia