Handelspolitik

Kansalaisuuteen perustuvasta syrjinnästä ensiasuntoa koskevien verohelpotusten yhteydessä Italiassa

Luis Omana Garcia
  1. Launched 14/01/2020

Vetoomuksen esittäjä on Belgiassa asuva Espanjan kansalainen. Hän valittaa, että hän ei voi hyötyä Italian säädöksistä, jotka koskevat alennettua varainsiirtoveroa sellaisille ulkomailla asuville italialaisille, jotka haluavat ostaa ensiasunnon Italiasta. Hän väittää, että tässä on kyse selkeästä syrjinnästä, koska hän ja hänen kumppaninsa, joilla on jo yhteinen koti Belgiassa, haluaisivat nyt ostaa talon Italiasta. Vaikka hänen kumppaninsa on oikeutettu alennettuun varainsiirtoveroon, hän itse ei ole, ja joutuu maksamaan täyden summan.

Thank you for your support, Luis Omana Garcia