Gesundheit

Om forgiftning forårsaget af kontraststoffet Dotarem efter en lægeundersøgelse i Grækenland

Παναγιώτης Καραπαναγιώτης
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren hævder, at lægemidlet Dotarem (et gadoliniumbaseret kontrastmiddel), som markedsføres i EU og anvendes i forbindelse med lægeundersøgelsesprocedurer med magnetisk resonans-billeddannelse (MRI), var årsagen til, at han blev alvorlig forgiftet. Han hævder navnlig, at lægemidlet ikke blev udskilt af nyrerne inden for én uge, hvilket ellers fremgik af indlægssedlen, og at det tre og en halv måned efter, at han fik lægemidlet, blev konstateret, at den mængde af gadolinium, der blev udskilt i hans urin, var tre gange så høj som den acceptable grænseværdi. Han hævder endvidere, at han som følge heraf udviklede nefrogen systemisk fibrose i hele kroppen med åbenlys skade på hud, øjne, ansigt og svær fysisk udmattelse til følge. Han opfordrer til, at der træffes alle nødvendige foranstaltninger for at sikre EU-borgernes sundhed og til, at han kompenseres af Dotarem-fabrikanten og indlægges på en særlig EU-klinik med henblik på at fjerne gadoliniummet fra hans krop.

Thank you for your support, Παναγιώτης Καραπαναγιώτης
pro