Gesundheit

Dotarem-aineen aiheuttamasta myrkytyksestä lääkärintarkastuksen seurauksena Kreikassa

Παναγιώτης Καραπαναγιώτης
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Dotarem-lääkeaine (gadoliniumpohjainen varjoaine), jota myydään Euroopan unionissa ja jota käytetään lääketieteellisissä tutkimuksissa magneettikuvauksen yhteydessä, aiheutti hänelle vakavan myrkytyksen. Hän väittää erityisesti, että aine ei poistunut elimistöstä munuaisten kautta viikon sisällä toisin kuin lääkkeen ohjeissa mainitaan ja että 3,5 kuukauden kuluttua varjoaineen käytöstä hänen virtsansa gadoliniumpitoisuuden todettiin olevan enimmäisrajaan nähden kolminkertainen. Hän väittää myös, että tämän seurauksena hänelle kehittyi koko kehoon systeeminen fibroosi, joka aiheutti ilmeisiä vaurioita ihoon, silmiin ja kasvoihin sekä huomattavaa fyysistä uupumusta.Vetoomuksen esittäjä vaatii, että EU:n kansalaisten terveyden turvaamiseksi ryhdytään tarvittaviin toimiin ja että hän saa Dotaremin valmistajalta korvauksen ja pääsee EU:ssa erikoistuneelle klinikalle, jossa gadolinium poistetaan hänen elimistöstään.

Thank you for your support, Παναγιώτης Καραπαναγιώτης
pro