Finanzen

Om en overtrædelse af direktiv 2014/59/EU begået af Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB)

Ton Vervloet
  1. Launched November 2019

Andrageren hævder, at Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) i Andorra har overtrådt direktiv 2014/59/EU og navnlig betragtning 91, hvori det hedder: "Når det er nødvendigt for at beskytte tredjemand, der i medfør af myndighedernes udøvelse af afviklingsbeføjelser i god tro har erhvervet aktiver, rettigheder og passiver i det institut, der er under afvikling, og for at sikre de finansielle markeders stabilitet, bør en klageadgang endvidere ikke berøre efterfølgende administrative handlinger eller transaktioner, der er baseret på en annulleret afgørelse. I sådanne tilfælde bør afhjælpning i tilfælde af en fejlagtig afgørelse derfor være begrænset til kompensation for den skade, de berørte personer har lidt."

Thank you for your support, Ton Vervloet