Finanzen

AREB:in (Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries) direktiivin 2014/59/EU rikkomisesta

Ton Vervloet
  1. Launched November 2019

Vetoomuksen esittäjän mukaan Andorrassa toimiva Agència Estatal de Resolució d’Entitats Bancàries (AREB) on rikkonut direktiiviä 2014/59/EU ja erityisesti sen johdanto-osan 91 kappaletta, jossa todetaan: ”Lisäksi jotta voitaisiin tarvittaessa suojella kolmansia osapuolia, jotka ovat vilpittömässä mielessä hankkineet kriisinratkaisun kohteena olevan laitoksen varoja, oikeuksia ja velkoja viranomaisten käyttämien kriisinratkaisuvaltuuksien myötä, ja jotta voitaisiin varmistaa rahoitusmarkkinoiden vakaus, oikeus hakea muutosta ei saisi vaikuttaa mahdolliseen myöhempään mitätöidyn päätöksen nojalla toteutettuun hallinnolliseen toimeen tai transaktioon. Tällaisissa tapauksissa laittoman päätöksen korjaustoimet olisi tämän vuoksi rajattava korvauksen maksamiseen kyseeseen tulevien henkilöiden kärsimästä vahingosta.”

Thank you for your support, Ton Vervloet