Rechtstaatlichkeit

Om de britiske myndigheders påståede uberettigede anbringelse af hans børn uden forældrenes samtykke

E. P.
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Andrageren og hans hustru er indiske statsborgere, som bor i Det Forenede Kongerige. Andrageren hævder, at hans to mindreårige børn uberettiget blev fjernet fra forældrene af de sociale tjenester (den lokale myndighed) i 2015. Siden da hævder andrageren, at han og hans hustru ikke har fået lov til at se deres børn eller tale med dem i telefonen. I mellemtiden har andragerens kone, som ventede deres tredje barn, forladt Det Forenede Kongerige, da hun frygtede, at myndighederne kunne tage hendes tredje barn fra hende, hvis barnet blev født i Det Forenede Kongerige. I februar 2016 gav familieretten den lokale myndighed bemyndigelse til at lade andragerens børn bortadoptere. Andragerens klage over familierettens afgørelse blev afvist, og det samme skete med hans forsøg på at bringe sagen for den britiske Højesteret. Han indgav en ansøgning til Den Europæiske Domstol for menneskerettigheder baseret på artikel 8 og 6 i den europæiske menneskerettighedskonvention, som blev afvist, da klagen var blevet indgivet for sent.Andrageren anmoder Parlamentet om at gribe ind og hjælpe hans børn med at blive repatrieret til deres hjemland og genforenet med deres familie.

Thank you for your support, E. P.