Bauvorhaben

For GreenSando, om en anmodning om at sætte en stopper for den overdrevne arealanvendelse i det sydlige Milano

GreenSando
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 10 months

Andrageren angiver, at i følge databasen over anvendelsen af landbrugsjord og skovområder, er området med bebyggelse i San Donato Milanese øget fra 93 til 688 hektar mellem 1954 og 2015, mens området med landbrugsjord er mindsket fra 1 147 til 475 hektar. Han beklager revisionerne af arealanvendelsesplanerne, som han hævder med urette er betegnet som indebærende ”nul forbrug af jord”, eftersom de i virkeligheden omfatter større byudviklingsforanstaltninger. Andrageren hævder navnlig, at fire grønne områder er i fare i San Donato Milanese, hvor der er indgået aftaler om at tillade byggeri, hvilket vil resultere i ødelæggelse af store områder med sund jord. Andrageren mener derfor, at disse initiativer er i modstrid med meddelelsen fra Kommissionen om en køreplan for et ressourceeffektivt Europa, der har som mål at reducere arealanvendelsen i EU til nul senest i 2050. Endelig opfordrer andrageren til, at Europa-Parlamentet griber ind for at forhindre, at det planlagte byggeri udføres, og til at sikre en varig beskyttelse af de resterende arealer.

Thank you for your support, GreenSando