Bauvorhaben

För GreenSando, om en begäran om att stoppa den överdrivna markanvändningen i södra Milano

GreenSando
  1. Launched 05/06/2020
  2. Time remaining 9 months

Framställaren hävdar att i enlighet med databasen över användningen av jordbruks- och skogsmark ökade det bebyggda området San Donato Milanese från 93 till 688 ha mellan 1954 och 2015, medan jordbruksarealen minskade från 1 147 till 475 ha. Han kritiserar de översyner som gjorts av markanvändningsplanerna, som han påstår inkorrekt har beskrivits som att de inte medför någon markförlust, eftersom de i verkligheten inkluderar omfattande stadsutbredningsåtgärder. Framför allt hävdar framställaren att fyra grönområden är i riskzonen i San Donato Milanese, där avtal har ingåtts för att tillåta bebyggelse, vilket skulle leda till att många hektar av frisk mark förstörs. Framställaren anser därför att dessa initiativ strider mot kommissionens meddelande om en färdplan för ett resurseffektivt Europa, som omfattar målet att minska markanvändningen i EU till noll senast 2050. Slutligen vill framställaren att Europaparlamentets griper in för att förhindra att det planerade arbetet utförs och för att säkerställa ett varaktigt skydd av den återstående marken.

Thank you for your support, GreenSando