Eerbiediging van de rechtsstaat binnen de Europese Unie

Pier Virgilio DASTOLI
Europese Commissie
  1. Launched April 2019

Instelling van een objectief en onpartijdig beoordelingsmechanisme voor de controle op de toepassing van de waarden van de Europese Unie door alle lidstaten. a) De Europese Unie algemene wetgeving bieden die het mogelijk maakt om objectief de toepassing in de praktijk van nationale bepalingen met betrekking tot de rechtsstaat te controleren. Dit heeft als doel het wederzijdse vertrouwen tussen de lidstaten te versterken, alsook de uitvoering te bevorderen van de bepalingen van artikel 7 VEU betreffende mogelijke schendingen van de waarden van de Unie. b) De handhaving bevorderen van de Europese wetgeving inzake justitiële samenwerking in strafzaken (bv. het Europees aanhoudingsbevel).

Thank you for your support, Pier Virgilio DASTOLI