Außenpolitik

Elise Fleury
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining > 6 Wochen

Framställaren känner oro mot bakgrund av hälsokrisen till följd av covid-19, som, enligt många forskare, kan ha fått sin upprinnelse i en ”våtmarknad” i Wuhan i Kina. Framställaren beskriver våtmarknaderna som slakterier ute i det fria, där det bedrivs handel med djur på avskyvärda betingelser. Hon hänvisar till GAIA:s kampanj med dess upprop om att våtmarknader överallt i världen ska stängas. Dessutom uppmanar hon parlamentet att vidta åtgärder mot den globala handeln med fångade vilda djur och hemställer om färre djurtransporter över långa sträckor. Framställaren uppmanar Europaparlamentet att stänga våtmarknader, för att skydda folkhälsan och främja djurens välbefinnande.

Thank you for your support, Elise Fleury

openPetition international