openPetition wird europäisch. Wenn Sie uns bei der Übersetzung der Plattform von Deutsch nach Deutsch helfen wollen, schreiben Sie uns.
Bild zur Petition mit dem Thema: Tak dalej, Polsko. Kom så Polen! Tak dalej, Polsko. Kom så Polen!
  • Von: Frank Burgdörfer, Önder Kurt (Netzwerk EBD) mehr
  • An: Polish Civil Society
  • Region: Polen
    Kategorie: Gesellschaft mehr
  • Status: Die Petition ist bereit zur Übergabe
    Sprache: Dänisch
  • Sammlung beendet
  • 81 Unterstützende
    Sammlung abgeschlossen

Tak dalej, Polsko. Kom så Polen!

-

Der er mange mennesker i Polen lige nu, som demonstrerer for demokratiet, en fri presse og effektive domstole. Denne sag er relevant for hele Europa. Derfor tilkendegiver vi vores solidaritet.

Begründung:

Vi er imponeret over at ti tusinde borgere fra Polen kæmper for demokratiet. Universelle rettigheder, fri presse og uafhængige domstole er helt uundværlig i et demokrati, fordi ellers vil ubegrænset magt destruere det.

I andre europæiske lande indsamler sociale bevægelser støtte. De søger konfrontation i stedet for forsoning, hvilket fremmer forsimplede foranstaltninger til komplicerede problemer, og desuden gør politiske modstandere til fjender.

Den måde at tænke på er farefuld for fred og samfundsfremskridt hvor end det foregår. Derfor bliver vi nødt til at stå sammen i Europa for at forsvare de grundlægende demokratiske principper.

Im Namen aller Unterzeichner/innen.

Berlin, Deutschland, 13.01.2016 (aktiv bis 12.07.2016)

Debatte zur Petition

Noch kein PRO Argument.
>>> Schreiben Sie das erste PRO-Petition Argument

Noch kein CONTRA Argument.
>>> Schreiben Sie das erste CONTRA-Petition Argument

Petitionsverlauf