openPetion gets european. If you want to help us translating our platform from German to Deutsch write us a mail.
Bild zur Petition mit dem Thema: Tak dalej, Polsko. Kom så Polen! Tak dalej, Polsko. Kom så Polen!
  • By: Frank Burgdörfer, Önder Kurt (Netzwerk EBD) more
  • To: Polish Civil Society
  • region: Polen
    Topic: Gesellschaft mehr
  • status: Ready for submitting
    Language: Danish
  • Sammlung beendet
  • 81 Supporters
    Collection concluded

Tak dalej, Polsko. Kom så Polen!

-

Der er mange mennesker i Polen lige nu, som demonstrerer for demokratiet, en fri presse og effektive domstole. Denne sag er relevant for hele Europa. Derfor tilkendegiver vi vores solidaritet.

Reason:

Vi er imponeret over at ti tusinde borgere fra Polen kæmper for demokratiet. Universelle rettigheder, fri presse og uafhængige domstole er helt uundværlig i et demokrati, fordi ellers vil ubegrænset magt destruere det.

I andre europæiske lande indsamler sociale bevægelser støtte. De søger konfrontation i stedet for forsoning, hvilket fremmer forsimplede foranstaltninger til komplicerede problemer, og desuden gør politiske modstandere til fjender.

Den måde at tænke på er farefuld for fred og samfundsfremskridt hvor end det foregår. Derfor bliver vi nødt til at stå sammen i Europa for at forsvare de grundlægende demokratiske principper.

In the name of all signers.

Berlin, Germany, 13 Jan 2016 (aktiv bis 12 Jul 2016)

Debate about petition

No PRO argument yet.
>>> Be the first to write a PRO argument.

>>> Write the first CONTRA argument

Petition statistics

From where do supporters come from