Kultur

Sinn Féinin puolesta, yhdyskuntajätevesien käsittelystä annetun direktiivin väitetystä rikkomisesta Dublinissa

Sinn Féin
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched 14/01/2020

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että Ringsendin vedenpuhdistamosta päästetään jätevettä Dublinin lahdelle, jonka Unesco on nimennyt biosfäärialueeksi. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että tämä uhkaa veden laatua, biologista monimuotoisuutta, ekosysteemiä ja yli 300 000 asukkaan terveyttä. Vetoomuksen esittäjä kertoo, että ongelma oli erityisen vakava kesällä 2019, jolloin useilla Dublinin rannoilla oli tilapäinen uimakielto, koska Ringsendin vedenpuhdistamosta päästettiin liikaa jätevettä. Vetoomuksen esittäjä kertoo myös, että komissio on aloittanut rikkomusmenettelyn Irlantia vastaan, koska tämä ei ole noudattanut asiaa koskevaa EU:n lainsäädäntöä. Vetoomuksen esittäjä pyytää parlamenttia varmistamaan, että Irlannin hallitus noudattaa yhdyskuntajätevesien käsittelystä annettua direktiiviä ja ryhtyy ratkomaan Ringsendin vedenpuhdistamosta peräisin olevan jäteveden aiheuttamia ongelmia.

Thank you for your support, Sinn Féin