Rechtstaatlichkeit

Siitä, ettei asetusta (EU) N:o 2015/2421 eurooppalaisesta vähäisiin vaatimuksiin sovellettavasta menettelystä annetun asetuksen (EY) N:o 861/2007 sekä eurooppalaisen maksamismääräysmenettelyn käyttöönotosta annetun asetuksen (EY) N:o 1896/2006 muuttamisesta ole onnistuttu panemaan täytäntöön

E. P.
  1. Launched October 2019

Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamenttia ryhtymään kaikkiin tarpeellisiin toimenpiteisiin sen varmistamiseksi, että Espanjan viranomaiset saattavat kansallisen lainsäädännön vastaamaan asetusta (EU) N:o 2015/2421 eurooppalaisesta vähäisiin vaatimuksiin sovellettavasta menettelystä annetun asetuksen (EY) N:o 861/2007 sekä eurooppalaisen maksamismääräysmenettelyn käyttöönotosta annetun asetuksen (EY) N:o 1896/2006 muuttamisesta. Hän pyytää erityisesti, ettei asianajajaa tai laillista edustajaa olisi enää pakollista käyttää tapauksissa, jotka koskevat alle 5 000 euron arvoisia vaatimuksia. Tällaisten oikeusalan toimijoiden osallistumista ei kuitenkaan estettäisi kohteena olevan tapauksen arvosta riippumatta, jos käsiteltävä asia sitä edellyttää.

Thank you for your support, E. P.