Rechtstaatlichkeit

Om manglende gennemførelse af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2015/2421 om ændring af forordning (EF) nr. 861/2007 om indførelse af en europæisk småkravsprocedure og forordning (EF) nr. 1896/2006 om indførelse af en europæisk betalingspåkravsprocedure

E. P.
  1. Launched October 2019

Andrageren anmoder om, at Europa-Parlamentet træffer alle de foranstaltninger, der er nødvendige for at sikre, at de spanske myndigheder bringer den nationale lovgivning i overensstemmelse med forordning (EU) 2015/2421 om ændring af forordning (EF) nr. 861/2007 om indførelse af en europæisk småkravsprocedure og forordning (EF) nr. 1896/2006 om indførelse af en europæisk betalingspåkravsprocedure. Han anmoder navnlig om, at en advokat eller juridisk repræsentant ikke længere skal være obligatorisk i sager om krav på under 5 000 EUR, dog uden at udelukke inddragelse af sådanne juridiske fagfolk i de tilfælde, hvor den omhandlede sag nødvendiggør det, uanset beløbets størrelse.

Thank you for your support, E. P.