Handelspolitik

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Vetoomuksen esittäjä valittaa sähköpulssitroolauksen haittavaikutuksista. Siinä käytetään kaapeleita sähköpulssien lähettämiseen merenpohjassa kalojen tainnuttamiseen, jolloin ne on helpompi ohjata kalastajien verkkoihin. Sähkön avulla kalastaminen on kielletty EU:ssa vuodesta 1998 lähtien, mutta vuonna 2007 tehtiin poikkeus sähköpulssitroolausta varten. Vetoomuksen esittäjä osoittaa, että 28 prosenttia Alankomaiden kalastuslaivastosta on varustettu sähköpulssijärjestelmillä, mikä ylittää EU:n asettamat kiintiöt ja johtaa epäreiluun kilpailuun EU:n sisämarkkinoilla, koska sen ansiosta alankomaalaiset kalastajat voivat jatkuvasti ja tasaisesti moninkertaistaa saaliinsa määrän. Vetoomuksen esittäjän mukaan tämä intensiivinen kalastusmenetelmä on vastoin periaatetta eläimistä tuntevina olentoina ja tarvetta suojella kalojen hyvinvointia, kuten on vahvistettu SEUT-sopimuksen 11 ja 13 artiklassa, koska se tuottaa vakavaa kärsimystä kalalle kuoleman hetkellä ja vaikuttaa umpimähkäisesti myös muihin merenpohjassa oleviin lajeihin vaarantaen koko meren ekosysteemin. Vetoomuksen esittäjä vetoaa Euroopan parlamenttiin, jotta se palauttaisi tämän kalastusmenetelmän täysimääräisen EU:n laajuisen kiellon ja edistäisi entistä parempaa eläinten hyvinvointia koskevaa lainsäädäntöä.

Thank you for your support, Emeline Colledani

openPetition international