Soziales

Over problemen die door personen met een handicap worden ervaren in Bulgarije

федерация "Спорт за хора със зрителни увреждания"
  1. Launched 25/02/2020

Indiener uit ernstige bezorgdheid over de constante beperkingen met betrekking tot personen met een handicap in Bulgarije. Hij legt uit dat ondersteuning en uitkeringen voor gehandicapten geleidelijk worden verminderd of ingetrokken door de autoriteiten, hetgeen het leven van mensen met een handicap uiterst moeilijk maakt. Indiener voert aan dat Bulgarije in 2010 het erfpensioen heeft afgeschaft, dat een gehandicapte bleef ontvangen nadat zijn/haar ouders waren overleden. De vergoeding voor vervoer bedraagt nu 5 euro per maand en de bijstandsuitkering voor gehandicapten bedraagt 75-150 euro per maand. Indiener meent dat er een uitgebreide hervorming nodig is in Bulgarije.

Thank you for your support, федерация "Спорт за хора със зрителни увреждания"