Soziales

Om problemer for handicappede i Bulgarien

федерация "Спорт за хора със зрителни увреждания"
  1. Launched 25/02/2020

Andrageren giver udtryk for dyb bekymring over de konstante restriktioner, der rammer handicappede i Bulgarien. Han forklarer, at støtten og ydelserne til handicappede gradvis reduceres eller tilbagekaldes af myndighederne, hvad der gør tilværelsen for handicappede ekstremt vanskelig. Andrageren hævder, at Bulgarien i 2010 afskaffede den arvelige pension, som en handicappet plejede at modtage, efter at hans/hendes forælder var afgået ved døden. Transportstøtten svarer nu til 5 EUR om måneden, og den finansielle handicapstøtte er i størrelsesordenen 75-150 EUR om måneden. Andrageren mener, at der er behov for en gennemgribende reform i Bulgarien.

Thank you for your support, федерация "Спорт за хора със зрителни увреждания"