Gesundheit

Over de etikettering van stoffen die gevaarlijk zijn voor mensen die aan allergieën lijden

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019

Indiener betreurt dat het mensen die aan allergieën lijden veel tijd en moeite kost om, vanwege onduidelijke etikettering, vast te stellen welke allergenen in cosmetica en andere producten risico's met zich meebrengen en hoe deze risico's kunnen worden voorkomen. In openbare contexten zoals werkplekken, winkelcentra of hotels zijn dergelijke inspanningen tevergeefs. Zelfs als allergielijders de grootste zorgvuldigheid in acht nemen, kunnen zij worden blootgesteld aan ernstige gezondheidsrisico's. Zij zijn op zichzelf aangewezen, omdat er geen wetenschappelijk betrouwbare gegevens beschikbaar zijn waaruit blijkt of en op welke manier aroma's, parfums of smaakversterkers allergieën veroorzaken.

Thank you for your support, E. P.