Außenpolitik

Om krænkelser af menneskerettighederne begået mod fredelige aktivister i Cuba

C. R.
  1. Launched 17/04/2020

Andrageren hævder, at fredelige menneskerettighedsforkæmperes rettigheder systematisk krænkes i Cuba. Andrageren oplyser, at José Daniel Ferrer García (general koordinator for den cubanske patriotiske union, UNPACU), der er medlem af oppositionen, blev fjernet med magt fra sit hjem den 1. oktober 2019. Han påpeger også, at der ifølge en rapport fra det cubanske observatorium for menneskerettigheder på nuværende tidspunkt er 119 politiske fanger, og at der i september 2019 blev foretaget ca. 481 vilkårlige anholdelser af regeringsmodstandere, der protesterede fredeligt mod hinanden. Andrageren opfordrer til, at artikel 85, stk. 2, i "aftalen mellem EU og Cuba" anvendes, og at der træffes forebyggende foranstaltninger for at sikre integriteten og værdigheden af de personer, der er i fare.

Thank you for your support, C. R.