Tiere

Om drab af vilde geder på Tenerife

Los Verdes
  1. Launched 04/04/2020

Andrageren klager over, at ørådet på Tenerife har givet et privat selskab til opgave at nedskyde 1 000 vilde geder, der går frit omkring i Teno- og Anaga-naturparkerne. Andrageren frygter, at dette kan føre til, at anskudte dyr undslipper og lider flere dage i bjergene. Andrageren påpeger også, at planen medfinansieres af Den Europæiske Landbrugsfond for Udvikling af Landdistrikterne (ELFUL). Andrageren anfører, at formålet med Rådets forordning (EF) nr. 1099/2009 af 24. september 2009 om beskyttelse af dyr på aflivningstidspunktet, som har været i kraft siden den 1. januar 2013, og de øvrige dyrevelfærdsbestemmelser er at sikre, at unødvendig smerte eller lidelse undgås på grundlag af de seneste videnskabelige oplysninger. Andrageren anmoder om hjælp fra Den Europæiske Union for at forhindre en sådan nedskydning.

Thank you for your support, Los Verdes