Tiere

Namens Federatia Romana pentru protectia si controlul animalelor (Roemeense Federatie voor de bescherming en beheersing van dieren), over de behandeling van zwerfhonden in Roemenië

E. P.
  1. Launched 29/04/2020

Indiener stelt dat de overheid van Roemenië extreme maatregelen heeft genomen tegen zwerfhonden. Hij beweert dat er een systeem is ingesteld voor de systematische uitroeiing van zwerfhonden en dat een ernstig incident met een zwerfhond als voorwendsel wordt gebruikt om systematische euthanasie op zwerfhonden te legaliseren, zonder dat de identificatiemerktekens van de hond worden gecontroleerd en waarbij hondeneigenaren slechts kort de tijd hebben om een weggelopen dier op te komen halen. Naar verluidt worden de honden gevangen met inhumane middelen zoals een “wurghalsband”. Indiener beweert dat de desbetreffende Roemeense wetgeving strenger is dan welke andere wetgeving in de EU dan ook. Indiener verzoekt het Europees Parlement sancties op te leggen aan Roemenië omdat het land in strijd handelt met de Europese beginselen die zijn vastgelegd in zijn financieringsinstrumenten, in het bijzonder de eerbied voor het leven en de fysieke integriteit van dieren.

Thank you for your support, E. P.