Tiere

Federatia Romana pentru protectia si controlul Animalelor -yhdistyksen (Romanian eläinsuojelu- ja valvontayhdistys) puolesta, kulkukoirien kohtelusta Romaniassa

E. P.
  1. Launched 29/04/2020

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Romanian hallitus on määrännyt kulkukoiria koskevia äärimmäisiä toimenpiteitä. Hän väittää, että järjestelmän tavoitteena on kulkukoirien järjestelmällinen hävittäminen. Vakavaa vaaratilannetta kulkukoiran kanssa on käytetty tekosyynä laillistaa kulkukoirien järjestelmällinen eutanasia ilman, että koirien tunnistusmerkinnät tarkistetaan, ja siten, että omistajille annetaan vain lyhyt aika kadonneen eläimen noutamiseen. Koiria pyydystetään väitetysti epäinhimillisillä menetelmillä, kuten nk. kuristuspannoilla. Vetoomuksen esittäjä väittää, että kyseinen Romanian lainsäädäntö on ennennäkemättömän ankara EU:ssa. Vetoomuksen esittäjä kehottaa Euroopan parlamenttia määräämään Romanialle seuraamuksia, koska se rikkoo sen rahoitusvälineisiin kirjattuja eurooppalaisia periaatteita, erityisesti eläinten elämän ja fyysisen koskemattomuuden kunnioittamista.

Thank you for your support, E. P.