Tiere

For Federatia Romana pentru protectia si controlul animalelor (rumænsk forbund for beskyttelse af og kontrol med dyr), om behandlingen af omstrejfende hunde i Rumænien

Petitioner
8 Supporters 8 in European Union
Collection finished
  1. Launched April 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at Rumæniens regering har indført ekstreme foranstaltninger vedrørende omstrejfende hunde. Han hævder, at systemet tager sigte på systematisk udryddelse af omstrejfende hunde og har udnyttet en alvorlig hændelse med en omstrejfende hund til at legalisere systematisk aflivning af omstrejfende hunde uden at kontrollere identifikationsmærker, som hunden bærer, og med en kort tidsfrist for hundeejeren til at afhente en hund, der er blevet væk. Hundene fanges angiveligt med umenneskelige teknikker som f.eks. et "kvælerhalsbånd". Andrageren hævder, at den pågældende rumænske lovgivnings strenghed er uden fortilfælde i EU. Andrageren opfordrer Europa-Parlamentet til at pålægge Rumænien sanktioner på grund af landets overtrædelse af de europæiske principper, der er nedfældet i de grundlæggende dokumenter, navnlig respekten for dyrs liv og fysiske integritet.

openPetition international