Handelspolitik

For S.K.L.-Trans, om de franske myndigheders kontrol af en bulgarsk transportvirksomheds overholdelse af hvileperioder

E. P.
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren, der repræsenterer en bulgarsk transportvirksomhed, klager over de franske myndigheders kontrol af lastbilchaufførernes hotelregninger og over, at de udskriver høje bøder, hvis chaufførerne ikke kan forelægge disse regninger. Andrageren påpeger, at der blev foretaget omfattende kontrol af lastbilchauffører fra Øst- og Centraleuropa, og at chaufførerne ikke kan holdes ansvarlige for ikke at opbevare alle tidligere hotelregninger. I mange tilfælde bruger chaufførerne andre steder for deres hvileperioder (Airbnb eller en vens bolig) og kan derfor ikke fremvise fakturaer. Efter andragerens mening udgør denne kontrol og sanktionering en forskelsbehandling og dermed en overtrædelse af artikel 21 i EU's charter om grundlæggende rettigheder vedrørende ikke-forskelsbehandling og krænker således EU-borgernes ret til at arbejde og til at levere tjenesteydelser i hele EU.

Thank you for your support, E. P.

openPetition international