Versorgung

Elintarvikkeiden merkitsemisestä kaikkialla EU:ssa liikennevaloihin perustuvan järjestelmän avulla

Daniel Hettrich
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä kehottaa ottamaan käyttöön elintarvikkeiden merkintöjä varten EU:n laajuisen järjestelmän, jossa noudatetaan liikennevalojen tyyppistä periaatetta ja jolla osoitetaan tietyn elintarvikkeen sisältävän runsaasti sokeria, rasvaa ja suolaa. Vetoomuksen esittäjä katsoo, että kuluttajien on yhä vaikeampi ymmärtää nykyisiä elintarvikkeiden merkintäkäytäntöjä ja että elintarvikkeita joudutaan siksi valitsemaan ilman riittäviä tietoja. Tämä voi johtaa laajoihin kansanterveysongelmiin, jotka olisivat ehkäistävissä. Vetoomuksen esittäjä kehottaa sen vuoksi Euroopan parlamenttia näyttämään esimerkkiä elintarviketurvallisuutta sekä elintarviketurvallisuuden ja kansanterveyden välisiä yhteyksiä koskevalla alalla ottaen huomioon EU:n ikääntyvän väestön sekä elintarviketeollisuuden, jonka alalla tarvitaan lakisääteistä valvontaa.

Thank you for your support, Daniel Hettrich

openPetition international