Handelspolitik

Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten EU:n jäsenvaltioihin sijoittautumista koskevista siirtymäjärjestelyistä

Hans Moerbeek
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Vetoomuksen esittäjä ilmaisee huolensa Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten EU-kansalaisuuden menettämisestä ja heidän oikeudestaan liikkua vapaasti EU:ssa. Hänen mukaansa EU:lla on huolenpitovelvollisuus kaikkia EU:n kansalaisia kohtaan. Vetoomuksen esittäjä vaatii siirtymäjärjestelyä, jonka nojalla Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaiset voisivat viiden vuoden siirtymäkauden ajan valita asuinpaikan EU:n jäsenvaltiossa, ja tähän liittyisi jäsenvaltion tuki näille kansalaisille. Näin heidän olisi mahdollista hakea kyseisen jäsenvaltion kansalaisuutta. Vetoomuksen esittäjä myös kehottaa Euroopan parlamenttia tukemaan pysyvää Euroopan unionin kansalaisuutta koskevaa eurooppalaista kansalaisaloitetta.

Thank you for your support, Hans Moerbeek
pro