Handelspolitik

Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten EU:n jäsenvaltioihin sijoittautumista koskevista siirtymäjärjestelyistä

Petitioner
6 Supporters 6 in European Union
Collection finished
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä ilmaisee huolensa Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisten EU-kansalaisuuden menettämisestä ja heidän oikeudestaan liikkua vapaasti EU:ssa. Hänen mukaansa EU:lla on huolenpitovelvollisuus kaikkia EU:n kansalaisia kohtaan. Vetoomuksen esittäjä vaatii siirtymäjärjestelyä, jonka nojalla Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaiset voisivat viiden vuoden siirtymäkauden ajan valita asuinpaikan EU:n jäsenvaltiossa, ja tähän liittyisi jäsenvaltion tuki näille kansalaisille. Näin heidän olisi mahdollista hakea kyseisen jäsenvaltion kansalaisuutta. Vetoomuksen esittäjä myös kehottaa Euroopan parlamenttia tukemaan pysyvää Euroopan unionin kansalaisuutta koskevaa eurooppalaista kansalaisaloitetta.

openPetition international