Handelspolitik

Om overgangsordninger for britiske statsborgeres etablering i EU-medlemsstater

Hans Moerbeek
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched 24/09/2019
  5. decision

Andrageren udtrykker bekymring over britiske statsborgeres tab af EUborgerskab og deres ret til fri bevægelighed inden for EU. Han hævder, at EU har en diligenspligt over for alle EUborgere. Andrageren opfordrer til, at der indføres en overgangsordning, der giver britiske statsborgere mulighed for at vælge at have bopæl i en EU-medlemsstat i en overgangsperiode på fem år, hvor disse borgere skulle modtage støtte fra den pågældende medlemsstat, således at de navnlig får mulighed for at søge om statsborgerskab i den pågældende medlemsstat. Andrageren opfordrer også Europa-Parlamentet til at støtte det europæiske borgerinitiativ om permanent EUborgerskab.

Thank you for your support, Hans Moerbeek
pro