Handelspolitik

Vetoomuksen esittäjän maatilalle aiheutuneista tappioista, jotka johtuvat eurooppalaisen lainsäädännön vastaisista toimenpiteistä

Ermanno De Chino
  1. Launched December 2019

Vetoomuksen esittäjä, jonka maatila on erikoistunut mehiläiskuningattarien kasvatukseen ja vientiin, väittää Sisilian alueen ja komission hiljattain hyväksymien toimenpiteiden aiheuttaneen hänen maatilalleen merkittäviä taloudellisia menetyksiä. Sisilian alueella hyväksyttiin 28. kesäkuuta 2019 määräys nro 1343, jossa säädetään halkaisijaltaan viiden kilometrin suuruisesta suojavyöhykkeestä Lentinin, Carlentinin ja Catanian kuntien välille. Käytännössä määräyksellä kielletään mehiläiskuningatarten vienti tämän alueen ulkopuolelle. Vetoomuksen esittäjä myös väittää, että komissio on lisännyt Sisilian uudelleen suojavyöhykkeeseen, josta säädetään pienen pesäkuoriaisen vahvistettuihin esiintymiin Italiassa liittyvistä tietyistä suojatoimenpiteistä 12 päivänä joulukuuta 2014 annetussa komission täytäntöönpanopäätöksessä 2014/909/EU. Vetoomuksen esittäjän mukaan Sisilian alueen ja komission toteuttamat toimenpiteet ovat selkeästi ristiriidassa mehiläiskuningatarten viennin tietyin edellytyksin sallivan täytäntöönpanopäätöksen 2017/2174/EU kanssa.

Thank you for your support, Ermanno De Chino