Mitbestimmung

SEUT-sopimuksen 20 artiklan 2 kohdan b alakohdan väitetystä rikkomisesta Yhdistyneen kuningaskunnan toimesta

T. R.
  1. Launched November 2019

Vetoomuksen esittäjä valittaa, että voidakseen äänestää Euroopan parlamentin vaaleissa 23. toukokuuta 2019 joidenkin jäsenvaltioiden kansalaisten oli täytettävä erityinen rekisteröitymislomake (”European Parliament voter registration form”), vaikka he jo olivat äänioikeutettujen rekisterissä. Vetoomuksen esittäjän mielestä tämä syrji EU:n kansalaisia, jotka eivät ole Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisia, sillä he joutuivat tosiasiassa rekisteröitymään kahdesti. Lisäksi hän painottaa, että henkilöt, joilla on kaksoiskansalaisuus (Yhdistyneen kuningaskunnan kansalaisuuden lisäksi Irlannin tasavallan, Maltan tai Kyproksen kansalaisuus), eivät joutuneet täyttämään kyseistä lomaketta.

Thank you for your support, T. R.