Verwaltung

Over het omzetten van de beroepscategorie van administratief medewerker in de categorie van administrateur in Spanje

José Fidel Giménez Zardoya
  1. Launched 04/04/2020

Indiener beweert dat ondersteunend personeel van overheidsdiensten in Spanje onder dezelfde categorie moet vallen als administrateurs, in overeenstemming - volgens indiener - met de bepalingen van de Europese Unie. Indiener wijst erop dat er sprake is van volledige homogeniteit en dat de taken van beide beroepscategorieën identiek zijn: daarom mag er volgens hem geen onderscheid bestaan in de erkenning van rechten of het basissalaris. Indiener is van mening dat het beginsel van gelijkheid en het verbod op discriminatie moeten worden gehandhaafd wanneer de verrichte diensten identiek zijn, met het oog op output van gelijke kwaliteit en gelijke verloning.

Thank you for your support, José Fidel Giménez Zardoya