Umwelt

Over geluidsoverlast in de omgeving van luchthavens

L. M.
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beklaagt zich over de mate van geluidsoverlast in de omgeving van luchthavens in Hongarije en beweert dat de Hongaarse regering haar verplichtingen uit hoofde van Richtlijn 2002/49/EG inzake de evaluatie en de beheersing van omgevingslawaai (de richtlijn omgevingslawaai) niet nakomt, aangezien zij geen grenswaarden voor lawaai in de buurt van luchthavens heeft vastgesteld. Hij stelt ook dat de autoriteiten geen strategische geluidsbelastingkaarten of actieplannen hebben gemaakt, geen openbare raadplegingen met betrekking tot deze laatste hebben georganiseerd, zoals voorgeschreven door de richtlijn omgevingslawaai, en hebben nagelaten de gezondheid van de omwonenden van luchthavens te beschermen. Daarnaast wijst hij erop dat met ingang van augustus 2018 de vliegroutes zijn gewijzigd, waardoor de geluidsoverlast rond de luchthaven van Boedapest is toegenomen.

Thank you for your support, L. M.

openPetition international