Medien

E. P.
1 Supporter 1 in Europäische Union
  1. Launched November 2019

Het verzoekschrift heeft tot doel dienstverleners die via het internet een dienst aanbieden die volledig of gedeeltelijk met reclame wordt gefinancierd, te dwingen de desbetreffende dienst tegen betaling aan te bieden, zonder gebruik te maken van reclame of trackers die gegevens over het gedrag van de gebruiker opslaan. Diensten die via het internet worden aangeboden, maar ook diensten die via andere media worden aangeboden, worden steeds vaker gefinancierd door de verstrekking van persoonlijke data. Deze financieringswijze is volgens indiener onethisch en mensonterend. De algemene verordening gegevensbescherming belet bedrijven niet hun dubieuze praktijken voort te zetten. Het zou daarom verstandig zijn ervoor te zorgen dat deze diensten voortaan verplicht tegen betaling moeten worden aangeboden.

Thank you for your support, E. P.