Medien

E. P.
1 Supporter 1 in European Union
  1. Launched November 2019

Framställningen syftar till att tvinga tjänsteleverantörer som erbjuder en tjänst på internet som helt eller delvis finansieras genom reklam att erbjuda tjänsten mot betalning, utan reklaminslag och utan spårare som lagrar uppgifter om användarens beteende. Tjänster som tillhandahålls via internet, men även av andra medier, finansieras i allt större utsträckning genom tillhandahållande av personuppgifter. Denna typ av finansiering är oetisk och inhuman. Den allmänna dataskyddsförordningen hindrar inte företag från att tillämpa sina tvivelaktiga metoder. Ett rimligt alternativ vore att se till att dessa tjänster erbjuds mot betalning.

Thank you for your support, E. P.