Kultur

Om regeringens beslutning om at mindske området Świętokrzyski Park Narodowy (naturbeskyttet område i Polen)

Małgorzata Janowska
  1. Launched December 2019

Andrageren oplyser, at den polske regering ønsker at indskrænke Świętokrzyski -nationalparkens område og give en del af det til oblatordenen (den katolske kirke). Hun er bekymret over den mulige mangel på beskyttelse af truede dyr og planter i parken, som mindskelsen af det beskyttede område kan medføre. Efter hendes mening bringer den polske regering dette landområde i fare og forsømmer at tage hensyn til fremtidige generationers interesser. Andrageren stiller særligt spørgsmålstegn ved beslutningen om at overdrage dette landområde til private. Hun anmoder Parlamentet om at hjælpe med at beskytte denne del af den grønne verden.

Thank you for your support, Małgorzata Janowska