Kultur

Hallituksen päätöksestä leikata Świętokrzyski Park Narodowyn (Puolassa sijaitseva luonnonsuojelualue) pinta-alaa

Małgorzata Janowska
  1. Launched December 2019

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että Puolan hallitus haluaa leikata Świętokrzyskin kansallispuiston pinta-alaa ja antaa osan alueesta oblaattisääntökunnalle (katoliselle kirkolle). Vetoomuksen esittäjä on huolissaan puiston uhanalaisten eläin- ja kasvilajien suojelun mahdollisesta vaarantumisesta luonnonsuojelualueen kutistuessa. Hänen mukaansa Puolan hallitus vaarantaa kyseisen maa-alueen eikä piittaa tulevien sukupolvien eduista. Vetoomuksen esittäjä kyseenalaistaa erityisesti päätöksen luovuttaa kyseinen maa-alue yksityiseen omistukseen ja pyytää parlamenttia auttamaan tämän vihreän alueen suojelussa.

Thank you for your support, Małgorzata Janowska