Kultur

Over het besluit van de regering om het Świętokrzyski Park Narodowy (beschermd natuurgebied in Polen) in te perken

Małgorzata Janowska
  1. Launched December 2019

Indienster meldt dat de Poolse regering de oppervlakte van het natuurgebied Świętokrzyski wil inperken en een deel hiervan wil afstaan aan de orde der oblaten (katholieke kerk). Zij vreest dat de bescherming van bedreigde dier- en plantensoorten in het park onder de inperking van het beschermde natuurgebied zal komen te lijden. Volgens haar zet de Poolse regering dit stuk land op het spel en heeft zij geen oog voor de belangen van toekomstige generaties. Indienster heeft met name twijfels bij het besluit om het stuk land in particulier beheer te geven. Ze roept de hulp van het Parlement in om dit stuk groen te beschermen.

Thank you for your support, Małgorzata Janowska