Rechtstaatlichkeit

Om påstådd korruption i bulgariska domstolar och ett brott mot rätten till en rättvis rättegång

Ivaylo Iliev
0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 7 weeks

Framställaren anger att det förekommer korruption i bulgariska domstolar och att de offentliga institutionerna inte är effektiva. Han anger också att gäldenärer döms i stängda domstolsförfaranden och inte erbjuds ett fullständigt rättsligt skydd som kan garantera en verklig rätt till försvar. Enligt framställaren finns det ett särskilt förråd i Sofias regionala domstol med ett arkiv innehållande alla privata civilrättsliga fall, inbegripet detta fall. Framställaren uppmanar EU-institutionerna att genomföra en grundlig inspektion av sådana förråd och av de många ärenden som gäller andra bulgariska medborgare vars rättigheter har åsidosatts av domstolar och privata förrättningsmän.

Thank you for your support, Ivaylo Iliev