Rechtstaatlichkeit

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched September 2019
  2. Time remaining 2 days

Indiener beweert dat er sprake is van corruptie op Bulgaarse rechtbanken en dat overheidsinstellingen niet doeltreffend te werk gaan. Verder stelt hij dat debiteuren in rechtszaken achter gesloten deuren worden veroordeeld en geen volledige rechtsbescherming genieten om hun het volwaardige recht op verdediging te garanderen. Indiener beweert dat in een speciale opslagruimte van de regionale rechtbank van Sofia archieven van alle civiele rechtszaken worden bewaard, waaronder zijn zaak. Indiener verzoekt de Europese instellingen om een grondige inspectie van dit soort opslagruimtes uit te voeren en van de zaken van veel andere Bulgaarse burgers wier rechten geschonden zijn door de rechtbanken en particuliere schuldeisers.

Thank you for your support, Ivaylo Iliev

openPetition international