Finanzen

Om krav på banker att tillhandahålla enhetliga förfaranden för transaktionsautentiseringsnummer för onlinetjänster

Andreas Löw
  1. Launched August 2020
  2. Time remaining > 3 Wochen

Framställaren anger att nästan alla banker har utvecklat sina egna bankapplikationer för onlinetjänster efter genomförandet av det reviderade betaltjänstdirektivet, och att de olika maskinvarukraven för de nödvändiga enheterna varierar kraftigt. Han poängterar att det inte är alla banker som förlitar sig på säkra system med rimliga priser, som tex. Chip-TAN. Därför använder sig bankkunder ofta av bankapplikationer för onlinetjänster på gamla Android-enheter. Enligt framställaren skulle konsumenterna lättare kunna välja mellan olika banker och samtidigt få högre säkerhet om bankerna använde sig av system som Chip-TAN.

Thank you for your support, Andreas Löw

openPetition international