Niiden EU:n henkilöstön perheenjäsenten oleskeluluvista, jotka eivät ole EU:n jäsenvaltion kansalaisia

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä toteaa, että EU:n henkilöstön jäsenet ja heidän perheenjäsenensä saavat oleskeluluvan vastaanottavalta jäsenvaltiolta tai sijoittautumis- tai työskentelyjäsenvaltiolta erityisellä henkilökortilla, joka helpottaa tämän aseman todistamista maahantulon ja kyseisessä jäsenvaltiossa oleskelun aikana. Tällaisen henkilökortin hallussapito estää oleskelukortin myöntämisen kolmansien maiden perheenjäsenille direktiivin 2004/38/EY 10 artiklan mukaisesti. Jos kyseessä on yksityinen matka toiselle suvereenille alueelle, kolmansista maista tulevat perheenjäsenet, jotka voivat esittää ainoastaan kyseisen henkilökortin, eivät ole vapautettuja viisumivaatimuksista. Tätä ongelmaa ei esiinny, jos EU:n työntekijä asuu perheensä kanssa muussa valtiossa kuin myöntämisvaltiossa tai valtiossa, joka soveltaa direktiiviä, tai jos sijoittautumisvaltio on kolmas valtio ja kaikki heistä asuvat unionin alueella tai direktiiviä soveltavassa valtiossa. Tällaisille eroille ei ole objektiivisia perusteita. Vetoomuksen esittäjän mielestä tarvitaan yhdenmukainen, EU:n laajuinen säädös.

Link to the petition

Image with QR code